KWH-yhtymä – perheomisteinen kasvuyritys

KWH-yhtymällä pitkä uudistumisen historia

KWH-yhtymä juontaa juurensa 1920- ja 1930-lukujen puutavarakauppaan. Myöhemmin seurasivat investoinnit turkistarhaukseen sekä muovituotteisiin, kuten styroxiin, lattialaattoihin, muoviputkiin ja muovikalvoihin. Seuraavaksi investoimme logistiikkaan 1950-luvulla, hiomatuotteisiin 1960-luvulla ja vesilukkoihin 1980-luvulla. Ne loivat pohjan nykypäivän monialaiselle liiketoiminnallemme.

Vuosien saatossa olemme investoineet yrityksiin uusilla kiinnostavilla markkinoilla ja aloilla, mutta myös myyneet yrityksiämme matkan varrella. KWH-yhtymä edeltäjineen on aina ollut rohkea uudistumaan. Rohkeutemme jatkuvasti tarttua uusiin mahdollisuuksiin ja luoda asiakkaille lisäarvoa on vaikuttanut siihen, että konserni on ajan kuluessa kehittynyt kansainväliseksi, monialaiseksi teollisuuskonserniksi ja logistiikka-alan palveluntuottajaksi. Monialaisuus, innovatiivisuus ja joustavuus auttoivat meitä vähentämään myös koronapandemian vaikutuksia toimintaamme.

KWH-yhtymä on perheyritys, jonka juuret ovat vahvasti Pohjanmaalla. Teollinen osaamisemme, verkostomme ja vakavaraisuutemme antavat meille vakaan perustan rakentaa tulevaa.

KWH pähkinänkuoressa

Mirka

• Valmistaa hiomamateriaaleja, kiillotusaineita, hiomakoneita ja tarvikkeita ja tarjoaa ratkaisuja sekä pintakäsittelyyn että tarkkuushiontaan.
  • 18 tytäryhtiötä ja 4 sivukonttoria ympäri maailmaa. Tuotantoa Suomessa, Italiassa ja Belgiassa. Noin 97 % tuotteista menee vientiin, ja tuotteita myydään yli 100 maassa.

KWH Logistics

• Port Logistics, International Transports ja Industrial Services: satama-, kuljetus-, varasto- ja teollisuuspalvelut, ahtaus sekä logistiset kokonaisratkaisut vientiteollisuudelle ja kaupalle.

KWH Freeze

• Suomen suurin pakkasvarastoinnin toimija, jonka kautta kulkee lähes puolet Suomessa kulutetuista pakastetuista elintarvikkeista.

KWH Invest

• Prevex: Yksi Euroopan johtavista vesilukkovalmistajista. Kehittää, suunnittelee ja valmistaa vesilukkoja ja niihin liittyviä tuotteita keittiö- ja kylpyhuoneteollisuudelle.
  • Tehtaat Suomessa Uudessakaarlepyyssä ja Pietarsaaressa sekä Puolan Poznanissa. Viennin osuus on noin 90 % tuotannosta.
  • Strategiset osakeomistukset: Uponor Infra Oy, omistusosuus 45 %, erilaisten muoviputkijärjestelmien valmistus.

Toimintaperiaatteet

Teollinen kasvuyritys

• Olemme osaajayritys, joka keskittyy osaamiseen, ammattitaitoon ja laatuun.
  • Olemme pitkäjänteinen ja sitoutunut omistaja, joka tavoittelee toiminnassaan kasvua vakavaraisuutensa ja teollisen osaamisensa avulla.

Innovaatiot uudistumisen perustana

• Tytäryhtiömme harjoittavat kansainvälisesti kilpailukykyistä, osaamisintensiivistä ja palvelusuuntautunutta kapeiden erikoisalojen liiketoimintaa. Onnistumme siinä digitalisoinnin sekä teknisten ja kaupallisten innovaatioiden avulla.
  • Toimintamme perustuu joko ainutlaatuisiin tuotteisiin ja prosesseihin tai ainutlaatuiseen markkina-asemaan, mikä takaa meille pitkäaikaisia kilpailuetuja.

Arvot

Asiakas ensin

• Tavoitteemme on luoda asiakkaille lisäarvoa ja tukea heitä ratkaisuissaan

Innovatiiviset ratkaisut