mirka

Mirka Oy

on hiomatekniikan edelläkävijä maailmassa, ja tarjoaa laajan valikoiman uraauurtavia hiomaratkaisuja pintakäsittelyyn ja tarkkuushiontaan. Visionamme on saavuttaa markkina-asema, jossa asiakkaat ja muut sidosryhmät pitävät meitä markkinajohtajana ja alamme vastuullisimpana yrityksenä, joka johtaa innovaatiota ydinliiketoiminta-alueillaan. Toiminnassamme keskitymme asiakkaidemme tarpeisiin ja asiakasyhteistyöhön. Jatkuvan toiminnan kehittämisen ja globaalin myyntiverkostomme avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme laajalla tuotevalikoimalla, joka sisältää ensiluokkaisia ja korkeatasoisia hioma- ja kiillotustuotteita sekä innovatiivisesti suunniteltuja koneita.

Liiketoimintayksikkömme palvelevat auto-, puu- ja venealaa. Lisäksi Mirkan tuotteet ja ratkaisut palvelevat rakennus- ja remontointialaa sekä komposiittiteollisuutta. Uusimmat innovaatiomme tuovat ratkaisuja myös tarkkuushionnan puolelle timantti- ja boorinitridityökalujen sekä mikroviimeistelykalvojen kautta.

Vuosi 2017 oli Mirkalle historiallinen vuosi. Vuotta leimasi voimakas kasvu, organisaatiomuutos ja yritysoston kautta käynnistynyt uusi liiketoimintayksikkö. Menestyksekäs vuosi näkyy myös positiivisessa tuloskehityksessä ja markkinaosuuksien kasvussa. Mirkan vahva globaali läsnäolo markkinoilla on menneen vuoden aikana johtanut ennätykselliseen tulokseen. Olemme vuoden 2017 aikana onnistuneet toteuttamaan historiamme suurimman organisaatiomuutoksen samalla kun meillä on ollut kasvun ennätysvuosi ja olemme käynnistäneet uusia liiketoiminta-alueita.

Vuonna 2018 keskitymme toiminnan edelleen kehittämiseen uuden rakenteen mukaan. Globaali markkinatilanne on vakaa mutta altis nopeille muutoksille. Lisäksi Aasian rooli maailmankaupassa kasvaa jatkuvasti. Vuonna 2018 lanseeraamme useita uusia ratkaisuja niin tarkkuushiontaan kuin pintakäsittelyynkin. Kasvuennuste on vahva ja tavoitteenamme on löytää uusia synergioita perinteisten ja uusien liiketoimintasegmenttiemme välillä.

Ennätysvuosi ja uusia liiketoimintayksiköitä

Organisaatiomuutos varmistaa nopean kasvun

CAFRO S.p.A:n osto avaa mahdollisuuksia ja laajentaa tuotevalikoimaa

Mirka 2017 2016 2015 2014 2013