mirka

KWH Invest

Affärsgruppen KWH Invest

består av affärsdrivande enheten Oy Prevex Ab, aktieinnehav i intressebolag samt förvaltning av industrifastigheter, som är uthyrda till externa samarbetspartners med långvariga hyresavtal.

Prevex

Prevex producerar världens mest funktionella och utrymmesbesparande vattenlås för såväl diskbänkar som tvättfat. Vattenlåsen är förmonterade och erbjuder olika installationsmöjligheter tack vare sin unika teleskopkonstruktion. Inom produktutveckling och -design sammanförs kundernas önskemål med en kostnadseffektiv tillverkning.

För att möta marknadens behov har vi under det gångna kalenderåret investerat i bl.a. två större förpackningslinjer för vattenlåsprodukter. På så sätt skapas funktionella och prisvärda produkter förpackade i allt från industriförpackningar till attraktiva konsumentförpackningar. Idag är vi en av de största vattenlåsaktörerna världen.

Vi har aktivt och framgångsrikt utvecklat samarbetet med flera stora aktörer och byggt upp ett gott rykte som den pålitligaste och mest innovativa leverantören inom vattenlåssektorn. Därmed har vi även nått en position som marknadsledare inom denna industrisektor i Norden. En viktig och naturlig del i vår verksamhet är ett nära samarbete med våra kunder där vi tillsammans framställer nya och innovativa produkter. Detta arbete stöds av vår ständiga strävan efter innovativa lösningar och produktförbättringar.

Vår försäljningsorganisation förstärktes ytterligare under året och vi är nu representerade på de allra flesta marknader i Europa. Satsningen på en starkare försäljningsorganisation uppskattas resultera i tillväxt under de kommande åren.

En av de största vattenlåsaktörerna världen

Världens mest funktionella vattenlås

Ett nära samarbete med kunder

invest 2017 2016 2015 2014 2013