Mirkan hiomakone yhdistyy kännykän applikaatioon ja tietokoneeseen.

KWH – Osaajayritys

Menestyksemme perustuu edelläkävijyyteen

Digitalisoinnin sekä kaupallisten ja teknisten innovaatioiden ansiosta pystymme jatkuvasti uudistumaan ja kehittymään. Tämä mahdollistaa kilpailukyvyn ylläpitämisen ja kannattavan liiketoiminnan pitkällä tähtäimellä.

Perheyhtiönä, jolla on sitoutuneet omistajat, rakennamme ja kehitämme itsenäisiä ja alansa johtavia yrityksiä

• Luomme arvoa olemalla taloudellisesti vahva, aktiivinen ja pitkäaikainen omistaja, joka syvällisellä teollisella osaamisellaan edistää yritystemme kestävää kehitystä.
  • Kehitämme osaamisintensiivistä, ydintoimintaan keskittyvää ja palvelusuuntautunutta kapeiden sektoreiden liiketoimintaa. Se ottaa huomioon alan realiteetit ja perustuu ainutlaatuisiin tuotteisiin, prosesseihin tai markkina-asemaan, mikä takaa meille pitkäaikaisia kilpailuetuja.
  • Olemme monialainen kansainvälinen teollisuuskonserni, logistiikka-alan palveluntuottaja ja sijoittaja.

Luomme kasvua ja kannattavuutta kaikissa yrityksissämme

• Keskittymällä asiakkaaseen ja asiakkaan saamaan arvoon
  • Olemalla innovatiivinen ja rohkea edelläkävijä
  • Olemalla johtava osaaja
  • Tarjoamalla kaikille työntekijöille mahdollisuuden kehittyä
  • Pyrkimällä maailman johtavaksi toimijaksi ydinprosesseissamme
  • Rakentamalla itsenäistä liiketoimintaa, jolla on hyvät kehittymismahdollisuudet
  • Tutkimalla ja hyödyntämällä jatkuvasti uusia liiketoimintamahdollisuuksia
  • Ottamalla tarkasti harkittuja riskejä
  • Ylläpitämällä taloudellista vahvuutta uudistusten pohjana

KWH-yhtymä Oy on pohjalainen perheyritys, jolla on tytäryhtiöitä eri puolilla maailmaa. Konserni koostuu kolmesta liiketoimintaryhmästä:

Mirka

Hiomaverkot, -paperit ja -kalvot, sähkö-, akku- ja paineilmakoneet, kiillotusaineet ja -tarvikkeet sekä täydelliset pintakäsittelyratkaisut. Timantti- ja boorinitridityökalut ja -hiomapyörät sekä mikroviimeistelykalvot hienohiontateollisuudelle. 18 tytäryhtiötä ja 4 sivukonttoria maailmanlaajuisesti. Tuotantoa Suomessa ja Italiassa. Yli 97 % tuotannosta menee vientiin, ja tuotteita myydään yli 100:ssa maassa.

KWH Logistics

Cold Storage
Pakastettujen ja kylmässä säilytettävien elintarvikkeiden käsittely ja varastointi

Port Logistics
Ahtaus, satamatoiminnot ja logistiikkaratkaisut bulkille, kappaletavaralle ja raskaille projektilasteille

Freight Forwarding
Kansainväliset kuljetukset ja maailmanlaajuiset logistiikkaratkaisut eri kuljetusmuodoilla.

Industrial Services
Tavaroiden käsittely ja kuljetus, sisälogistiikka ja muut siihen liittyvät toiminnot. Pienten koneiden ja rakennustelineiden vuokraus.

KWH Invest

Prevex: Yksi Euroopan johtavista vesilukkojen valmistajista. Keskittyy toiminnallisiin ja tilaa säästäviin keittiöiden ja kylpyhuoneiden vesilukkoihin. Tehtaat Uudessakaarlepyyssä Suomessa sekä Poznanissa Puolassa. Viennin osuus on noin 90 % tuotannosta.

Strategiset osakeomistukset: Uponor Infra Oy, omistusosuus 45 %, erilaisten muoviputkijärjestelmien valmistus.